Stijn laat het even afweten ☹️

22 november 2017 - Semarang, Indonesië

Beste volgers, helaas houdt Stijn z'n blog niet zo goed bij. Maar zo nu en dan ontvangen we wel foto's. Deze plaats ik dan op deze reisblog. Dus als jullie nieuwsgierig zijn, kunnen jullie af en toe even inloggen om te kijken of er nieuwe foto's zijn geplaatst. Zo heb je dan toch een beetje een idee wat Stijn allemaal uitspookt in Indonesië.

1. Nynke:
    23 november 2017
    Hoi Stijn, Wat maak je toch bijzondere dingen mee!
    Mooie foto's.
  2. Opa Dick:
    30 november 2017
    Hoi, Stijn.
    Over een paar dagen gaan we 14 dagen op een zonvakantie in zuid Spanje. Maar eerst wil ik je vertellen over een andere vakantie van ons, de Highlights of Java en Bali in 1999. Ik heb het reisverslag er bij genomen om je de originele indrukken te geven. Ons eerste bezoek was aan Sunda Kelapa, de houthaven van de stad, waar nog echte zeilboten lagen. Ook naar Taman Mini Indonesië bezocht. Ik denk dat jij er ook bent geweest. Het geeft een overzicht van de verschillende soorten huizen die er O Java gebouwd zijn. In het verkeer viel op dat er weinig personenauto,S reden maat wel veel busjes Taksis en veel bromfietsen en scooters. We zijn later in Bandung in de plantentuin geweest. Ik herinner me de stralende lach van alle schoolkinderen die ik er tegenkwam. Ik heb er de eerste tros bananen gekocht, van die kleine, net hondenpikkies, Lekker. Ik heb ook de Firsts opgeschreven, eerste theepluk gezien, eerste vulkaan,eerste oerwoud,eerste doerian gegeten Het smaakt als de hemel,zegt men, en stinkt als de hel!!.In Bandung gezien dat er grote verschillen zijn binnen de bevolking. Daar was b.v. een afgesloten villawijk meteen slagboom en bewakers. Door de Preanger reden we naar Baturaden waar we het werk op de rijstvelden gezien hebben. Ook de eerste Bintang gedronken (ook al drink je het niet, je weet wel wat het is) Ik vond het vreemd dat er in een Moslimland reclame gemaakt mocht worden voor drank. Is dat nog zo?. In midden Java de eerste rubberbomen gezien en sawa’s tegen de berghellingen op ,de flanken van de Slamet vulkaan. We hebben de Borobudur gezien en zijn tot bovenaan geklommen. Geslapen in een hotel in Yogjakarta, ik herinner me vanuit het zwembad naar de omgekeerde maansikkel te hebben gekeken. Zwemmen met maanlicht, ook een first.
    Volgende keer vertel ik je verder.
    Groeten van ons beiden.