De tweede dag

29 juli 2017 - Jakarta, Indonesië

De douches hier zijn raar, maar toch ook wel weer fijn! Het zijn kleine hokjes met een grote bak met water erin en daarin drijft een kleiner bakje waarmee je het water over je heen gooit. Het water is best wel koud, dus je moet eraan wennen. Thuis nam ik altijd een hele lange warme douche, maar hiermee is het toch wel lekker verfrissend en een stuk sneller.

Het ontbijt bestond uit rijst, een omelet en wat vlees (bleek later dat het tofu was). Een Italiaanse jongen (Davide) vertrouwde de rijst niet en zei dat het gebakken is in de wasmachine :-)

Verder hebben we sessies gehad waarin we wat dingen over Indonesië leerden, zoals gewoontes, hoe je beleefd moet zijn, waar je voor moet oppassen en nog allerlei regels. Er is wel 1 ding waar ik tegenop zie en dat is de avond waar allerlei mensen langskomen om naar een voorstelling te kijken. Dus iedereen moet een voorstelling geven maar het mag ook per land. Dus USA en Italië hebben geluk, want die zijn met heel veel mensen, dus die gaan het allemaal samen doen, en dan zit ik leuk in mijn eentje :-(

Ik wist dus niks om te doen, omdat ik niet kan dansen of zingen. Dus ik dacht dat ik wel iets van een poëem ging doen, maar ik wist geen goede en de mensen aan wie ik hulp heb gevraagt wisten ook geen leuke. Toen sprak de begeleiding mij aan en vroeg of ik alles wilde presenteren en legde mij het plan uit. Ik moet dus ff kijken hoe ik dat ga oplossen.