Oriëntatie kamp en eerste avond Semarang

1 augustus 2017 - Semarang, Indonesië

Het kamp was echt geweldig. Heel veel vrienden en vriendinnen gemaakt en veel leuke dingen gedaan en zeker veel gelachen. De laatste avond waar we dus zo'n optreden deden was ook erg leuk en voor het eerst vond ik het niet erg om op het podium te staan. Ik moest zelfs alles presenteren. Iedereen vond de stroopwafels lekker dus ik hoop dat mijn ouders nog meer sturen!

1 Augustus afscheid genomen van iedereen. Sommige bleven bij het kamp omdat hun gastgezin ze daar konden ophalen omdat het erg dichtbij was. Eenmaal op het vliegveld hebben we nog veel gekke selfies gemaakt  en lol getrapt. Toen mensen weg moesten met het vliegtuig werd het wel emotioneel voor veel mensen.

Ik vloog met twee meiden naar Semarang. Toen we bij de gate wilde inchecken bleek het de verkeerde gate te zijn en moesten we nog een stuk verder lopen. Gelukkig waren we goed op tijd. In het vliegtuig heb ik nog ff geslapen totdat we gingen vliegen. Tijdens de vlucht kon je heel mooi bepaalde bergen zien, dus daar heb ik natuurlijk foto's van genomen. Een bepaald gedeelte vlogen we door een wolk heen en konden we echt nada nopes zien, dus dat was ook wel vet. Toen we bijna gingen landen zag ik heel mooi wat sawa's.

Toen op het vliegveld moest Lorena nog naar de wc. Maar in de verte zag ik al alle gastgezinnen en Rika zwaaien. Dus ik zwaai heeeel enthousiast terug en zag Rika in de verte giechelen. Dus toen zijn we met z'n alle naar de gastgezinnen gelopen. We werden heel open en leuk ontvangen. Het was natuurlijk wel akward aan het begin maar er was een goede klik en met Ical (mijn contact persoon) was er ook een hele goede band. Toen zijn we naar huis gereden en onderweg heb ik veel dingen over de omgeving gevraagd.

Eenmaal thuis hebben we gepraat en gechilld met ka Ical. Na een tijdje gingen we naar een restaurant en toen kwam Rika. Het was erg gezellig en lekker. Ik had Nasi Ayam Terejakie  besteld en het was eg lekker. Daarna zijn we naar huis gegaan samen met Rika en heb ik samen met ka Ivan (oudere broer), Adiba (jongere zusje) en Elyda (AFS) een Indonesische SIM kaart gekocht.