Op school bij ibu (moeder)

3 augustus 2017 - Semarang, Indonesië

Ik moest om 6 uur opstaan en toen snel ff gedoucht met die rare douche en wat gegeten (nasi met kip). Daarna de auto ingesprongen en naar mijn moeders school gegaan.

Eenmaal aangekomen zag je kinderen wel raar naar me kijken maar we zijn gewoon doorgelopen naar de leraren kamer.  Daar heb ik mij toen voorgesteld en toen ben ik met mijn moeder naar haar eerste les gegaan en heb ik me voorgesteld en verteld waar ik vandaan kom. Daarna konden ze vragen stellen. Er werd niet zoveel gevraagd maar later zei mijn moeder dat het kwam omdat ze verlegen waren.

Ik ben gaan meedoen met een gym les en het was erg leuk. Ook in deze les werden vragen gesteld. Dit keer vroeg een meisje; what do you do for a living en ik stond daar echt van Huh? Blijkbaar is dat hier normaal, maar ik vond het echt apart om het op die manier te zien.

Ik kreeg nog veel bekijks door kinderen die aan het kijken waren hoe ik aan het sporten was. Op een gegeven moment werd ik weer door mijn moeder geroepen en ging ik een andere klas in met hetzelfde verhaal; weer voorgesteld en toen konden ze vragen stellen. Dit keer werden er meer vragen gesteld zoals hoe oud ben je, wat vind je van Indonesië, wat voor eten vind je lekker, hoezo ben je naar Indonesië gegaan en wat voor sport doe je.

Ik heb korfbal een beetje uitgelegd en toen wilden ze het spelen dus toen zijn we naar buiten gegaan en heb ik de basis een beetje uitgelegd. Nu weten ze hoe ze moeten gooien en schieten maar voor de rest snappen ze er niks van.

Daarom gingen we maar voetbal spelen en ondertussen was het al pauze, dus iedereen maar dan ook echt volgens mij iedereen was naar het voetbal potje aan het kijken. Dus dat was wel echt speciaal ik heb er ook nog een klein filmpje van.

Na het voetballen ben ik in een les gaan zitten van ibu maar het werd geen les maar meer een verhoor uurtje want iedereen was vragen aan het stellen dus ik had het maar druk. Het was wel erg gezellig en leuk.

Om 12 uur gingen we naar huis. Rond 14:30 werd ik zo moe dat ik mijn wekker voor 2 uur later had gezet en ben gaan slapen. Toen mijn wekker ging heb ik deze gewoon uitgezet en ben verder gaan slapen. Ik werd ongeveer om 19:00 wakker. Ik was vergeten om de airco aan te zetten dus ik had het super warm en was super zweterig. Ik heb eerst gekeken waar iedereen was maar ik kon niemand vinden. Ik heb toen maar een douche genomen en na de douche was opeens iedereen thuis. Toen ben ik gezellig bij Reyhan, Adiba en Ibu gaan zitten en hebben lekker gekletst. Ongeveer rond 22:00 heb ik nog ff avond eten gegeten en toen weer naar bed. Ik hou wel van dit  soort leven.

1. Jolanda:
    7 augustus 2017
    Wat heb jij de eerste week ontzettend veel beleefd. Zo leuk allemaal. Geniet er maar van en op naar nog meer avonturen!
    Doei man
  2. Anita (AFS):
    7 augustus 2017
    Hoi Stijn,
    Wat heb je al veel meegemaakt en gedaan in zo'n korte tijd! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van.
  3. Opa en oma Hond:
    8 augustus 2017
    Wat leuk dat je blog is bijgewerkt. We hopen snel nog meer verhalen van je te lezen.
    Groetjes van ons
  4. Sari:
    8 augustus 2017
    Geniet van je verhalen. Mooie foto's. Ook de mooie gezichten van je vrienden. Groeten van ons in Amerika. Sarl.
  5. Yvonne:
    8 augustus 2017
    Ik hoop nog veel verhalen van je te lezen. LEUK!!!!!!
  6. Sari:
    9 augustus 2017
    Hi Stijn! It's your cousin Sara! It's so cool that you're having g this awesome experience. It looks amazing! Best wishes!
    -sara
  7. Jolanda S.:
    9 augustus 2017
    Hoi Stijn, ik heb in een keer al je verhalen tot nu gelezen. Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. Ik word er bijna jaloers van. Ik hoop dat je nog veel schrijft over je belevenissen. En zo leer ik ook nog wat van Indonesië! groetjes van Jolanda
  8. Opa Dick:
    10 augustus 2017
    Hoi Stijn. Wat hebben wij genoten van je verhalen en belevenissen. We zijn nu al nieuwschierig naar de volgende.
    We wachten af. Ga door met genieten en tot de volgende mail.